Sunday 28 December 2014

not ready yet

Assalamualaikum .

Hello and hi to all dearest readers . 

Time time cenggini best bila kita nak luangkan masa dengan keluarga . kan ? Lagi lagi harini hari ahad . Ada yang melepak dengan kengkawan . Ada yang terperap dalam bilik online memanjang . Ye idok ? okey okey , Memandangkan cuti sekolah masih berbaki berapa hari je  . Budak budak yang tak lama lagi nak masuk sekolah mesti dah prepair barang yang penting kan ? Tapi aku ? Aku masih dirumah goyang kaki seolah olah aku ni budak yang bebas dengan peraturan sekolah . Padahal tahun depan baru habis sekolah . Barang sekolah satu ape belum beli . Cewahhh ! nak kata barang eksaited SPM . Sebenarnye tak penting pun , tapi penting la jugak . Bila fikir2 balik , baik pakai barang tahun lepas je . Jimat sikit . Takde la membazir . Takde la nyusahkan ibu sangat . Kalau la barang waktu form4 masih elok , mesti takyah beli barang baru . Mana taknye . Kasut sekolah dah sampai tempat pembuangan sampah . Kain sekolah dah jadi kain buruk . Kotak pensel aku dah sedekahkan kat orang . Beg sekolah aku hancur . Tudung sekolah hilang . dah tak dapat dikesan dah . Banyak barang aku dah innalillah . Haihh ! susahnya kalau terlebih hyper ni . 

Bila aku dok melangut sengsorang , aku terbayang muka cikgu kelas yang eksaited tanya homework kat kitorang . Mesti cikgu akan tanya "homework yang cikgu bagi siap ?" ataupun cikgu akan tanya " Best tak cuti sekolah ?" "Pergi mana cuti sekolah ni ?"
Aku dah bayang kenkawan lain jawab " Saya pergi melancong" "Saya duduk rumah je"
wahhh bestnye kan ? ehh ! duduk rumah pun best tau , Siapaa cakap tak best tu dia gile . Muehehehehe . 

Yang penting sekarang ni . Aku belum ready nak masuk sekolah . Lagi lagi tahun amik periksa besar . NOT READY YETT . Oh i can't believe it . Tak nakkkkkk ! Tapi aku boleh buat ape en . Bukannya aku boleh stop masa , pastu langkau tahun . So , mak aku cakap , tempuhi saje .  Okey bye . Assalamualaikum .

" Hidup memerlukan pengorbanan . Pengorbanan memerlukan perjuangan . Perjuangan memerlukan ketabahan ."

No comments:

Post a Comment